مقالات

فیلتراسیون دیزل ژنراتور ولوو

فیلتر گازوئیل

فیلتراسیون دیزل ژنراتور ولوو

دیزل ژنراتور ولوو یک برند خیلی محبوب و پرفروش در بین تمامی دیزل ژنراتورها در دنیا میباشد. دیزل ژنراتور ولوو به دلیل محبوبیت زیادی که بین تمامی مصرف کننده ها دارد به عنوان پرفروش ترین دیزل ژنراتور دنیا شناخته شده به همین دلیل است که تمامی لوازم جانبی از جمله فیلتراسیون دیزل ژنراتور ولوو  در سراسر دنیا قابل دسترس میباشد.

فیلتراسیون دیزل ژنراتور ولوو جز لوازم جانبی مصرفی بوده که میبایست بعد از هر 100 ساعت کارکرد موتور تعویض گردد. به خاطر داشته باشید تعویض دیر هنگام فیلتراسیون باعث ضرر و زیان های مالی جبران ناپذیری میشود که گاهی باعث از کار افتادگی موتور شده و مجبور به تعویض آن خواهید بود.

فیلتراسیون دیزل ژنراتور ولوو شامل موارد ذیل میباشد:

فیلتر هوا:بهترین تعریف از عملکرد فیلتر هوا دیزل ژنراتور  مقایسه آن با ماسکی میباشد  که مردم بر روی بینی و دهان­شان استفاده می­ کنند تا از ورود ذرات گرد و غبار و انواع بیماری به بینی و دهانشان جلوگیری کنند .فیلتر هوای دیزل ژنراتور با تصفیه هوای آلوده باعث کاهش مصرف سوخت‌شده و به افزایش طول عمر و بازدهی دیزل ژنراتور منجر می‌شود. همچنین تعویض به موقع فیلتر هوا باعث از بین رفتن مشکلاتی از قبیل: گرم شدن بیش از حد دیزل ژنراتور در هنگام کار کردن، خاموش شدن دیزل ژنراتور در زیر بار، شکستگی سوپاپ ها کرنک سوپاپ ها و … می‌شود.

فیلتر روغن:این موضوع کاملا روشن است که روغن نقشی مهم و حیاتی در عملکرد موتورهای درون سوز دیزل ژنراتورها دارد، از مهمترین وظایف روغن میتوان به خنک کاری قطعات داخلی اشاره کرد، که باعث کمتر شدن اصطکاک و بهبود عملیات روانکاری اجزا موتور دیزل ژنراتور میشود و از آنها در مقابل آسیب هایی که در اثر اصطکاک ایجاد میشوند ، محافظت نماید.

پس این فیلتر برای حذف آلودگی ها از روغن موتور، روغن انتقال، روغن روان کننده یا روغن هیدرولیک میباشد. پس بنابراین میتوان گفت  وظیفه اصلی فیلتر روغن دیزل ژنراتور، تصفیه روغن دستگاه می باشد. فیلتر روغن اصلی دیزل ژنراتور در مسیر خروجی پمپ روغن قرار گرفته و تمامی روغن خروجی از پمپ روغن وارد آن شده و پس از تصفیه به سمت یاتاقان ها هدایت میشود. تعویض به موقع فیلتر روغن باعث میشود که از هزینه های گزاف در زمان سرویس و تعمیرات موتور جلوگیری کنید،به طور مثال زمانی که روغن را دیرتر از زمان مقرر و یا از روغن هایی غیر استاندارد و بی کیفیت استفاده میکنیم، آلودگی های ناشی از عملکرد زیاد موتور، حرارت بالای موتور، گرد و غبار موجود و معلق در هوا، رسوبات و دوده های ناشی از سوخت، در طول زمان باعث مسدود سازی مسیرهای روغن میشود، در نتیجه برای جلوگیری از این اتفاقات و برای تصفیه و پالایش بهتر، روغن از مسیر فیلتر روغن عبور میکند و مانع ورود آلودگی ها به قطعات موتور میشود.

فیلتر سوخت:یکی دیگر از سیالاتی که در موتور ژنراتور جریان دارد، سوخت آن است، پس بنابراین  فیلتر سوخت به منظور تصفیه گازوئیل در این بخش وارد می شود که به فیلتر گازوئیل هم معروف میباشد. فیلتر سوخت یا همان گازوئیل چون سر راه سوخت قرار میگیرند و سوخت را تصفیه میکنند باعث عملکرد دقیق و بهتر موتور میشوند.

فیلتر آب:فیلتر­های بسیاری مانند فیلتر آب دیزل ژنراتور در دیزل ژنراتورها وجود دارد که هر یک کار مخصوص به خود را انجام می دهد. نقش فیلترها در دیزل ژنراتور تصفیه روغن داخل موتور می باشد و سبب رسیدن مواد خالص روغن، سوخت، آب و هوا به موتور ژنراتور می­ شود.

به طور کلی فیلتر همانند یک صافی عمل می­کند که از ورود ناخالصی­ ها به موتور دیزل ژنراتور جلوگیری می­ کند. انواع مختلف فیلتر در دیزل ژنراتور وجود دارد که از جمله آن ها فیلتر روغن، فیلتر سوخت، فیلتر هوا و فیلتر آب دیزل ژنراتور می باشند.

تعویض به موقع فیلتر­ها سبب افزایش راندمان سیستم و همچنین کاهش استهلاک دستگاه می ­شود. از فیلتر آب دیزل ژنراتور برای تفکیک و جداسازی ذارت ناخالصی موجود در ماده خنک کننده ­ای که جهت خنک کردن موتور استفاده می­ شود، به کار می ­رود.

 

نکته مهم در مورد فیلتراسیون دیزل ژنراتور ولوو

تعویض فیلتراسیون میبایست بعد از 100 ساعت کارکردن و توسط متخصص انجام شود. شرکت آذر موتور صنعت پایدار با داشتن متخصصین مجرب میتواند این کار را به صورت دوره ای برایتان انجام دهد.

فیلتراسیون دیزل ژنراتور ولوو

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *