مقالات

روش های افزایش راندمان دیزل ژنراتور

افزایش راندمان دیزل ژنراتور

وجود موتور برق در محیط‌ های مختلف می‌ تواند فواید زیادی را به همراه داشته باشد و از آسیب‌ های خطرناک به خاطر قطعی برق جلوگیری کند. اما زمانی که شما هزینه می‌ کنید و موتور برق می‌ خرید، حتماً باید راهکارهایی را بلد باشید که بتوانید سطح راندمان دیزل ژنراتور را تا حد قابل توجهی افزایش دهید. ما راهکارهای افزایش راندمان دیزل ژنراتور را برایتان می گوییم تا به تنهایی آن ها را به کار بگیرید.

بررسی راهکارهای مناسب برای افزایش راندمان دیزل ژنراتور

فرقی ندارد که شما چه مدلی از ژنراتورها را خریداری کرده باشید. در هر صورت بعضی از روش‌ ها هستند که می‌ توانند برای افزایش راندمان آن ها موثر و مفید واقع شوند که شامل موارد زیر خواهند بود:

تغییراتی در ساختار قطعات متحرک

یکی از اقدامات موثر و کمک کننده در راستای افزایش راندمان دیزل ژنراتور، این است که اتلاف انرژی به خاطر اصطکاک را کم کنید‌. شما می‌ توانید تغییراتی را در ساختار قطعات متحرک به وجود بیاورید. البته قطعات متحرکی که با یکدیگر ارتباط دارند. انجام این کار باعث می‌ شود اصطکاک تا حد زیادی کاهش پیدا کند و در نتیجه عملکرد مفیدتری اتفاق خواهد افتاد. داخل هر سیلندر موتور این دیزل‌ها ۴ عدد سوپاپ طراحی شده است که باعث می‌ شود هوای ورودی و خروجی افزایش پیدا کند. در نتیجه بازدهی موتور تا حد زیادی بالا خواهد رفت.

استفاده از توربو شارژ

فرقی ندارد که شما دیزل ژنراتور بادوین یا هر مدل دیگری داشته باشید. در هر صورت استفاده از توربو شارژ می‌ تواند به شدت کمک کننده باشد؛ یعنی در واقع اگر شما دیزل ژنراتور همراه با توربو شارژ و دیزل ژنراتور بدون توربو شارژ را با یکدیگر مقایسه کنید، متوجه این موضوع خواهید شد. این قطعه به گونه ای طراحی شده که می‌ تواند هوا را به داخل سیلندر وارد کند. در نتیجه، ورود هوا داخل موتور افزایش پیدا می‌ کند و همین باعث افزایش توان موتور نیز خواهد شد.

افزایش راندمان دیزل ژنراتور

خنک کننده‌ های هوای ورودی

مورد دیگر جهت افزایش راندمان دیزل ژنراتور این است که شما به سراغ استفاده از خنک کننده‌ های هوای ورودی بروید که می‌ تواند شامل اینتر‌ کولر یعنی کولر داخلی و افتر کولر هم باشد. وجود آن ها سبب می‌ شود تا دمای هوای فشرده شده داخل دستگاه کاهش پیدا کند. در نتیجه هوای خنک وارد سیلندر و موتور می شود.

نکته‌ ای که باید به آن اشاره کرد، این است که انجام این کار میزان اکسیژن موجود در هوای ورودی موتور را افزایش می‌ دهد. همین باعث می‌ شود که احتراق بنزین و سوخت هم بهتر اتفاق بیفتد و شما بعد از مدتی متوجه خواهید شد که راندمان دستگاه افزایش پیدا کرده است. پس نیازی به هزینه‌ های اضافه برای تعمیرات و یا تعویض دستگاه وجود نخواهد داشت.

استفاده از سیستم‌ های جدید برای کنترل الکترونیکی

موردی که می‌ تواند به شما کمک کند تا وضعیت دستگاه را کنترل و بررسی نمایید، این است که پاشش سوختی که از طریق پمپ انژکتور اتفاق می‌ افتد، نسبت به هوایی که وارد موتور شده، باید نسبت مشخصی داشته باشد. به گونه‌ ای که شما بتوانید سوخت را به طور کامل دچار احتراق کنید. از طرفی نکته دیگری که باید به آن دقت شود، این است که سوخت در بین سیلندرهایی که داخل دستگاه هستند، با فشار بالا و به طور یکنواخت وارد شود.

دستگاه‌ های پیشرفته و تکنولوژی‌ های مهمی که وجود دارند، می‌ توانند سیستم‌ های جدیدی را برای پاشش سوخت طراحی کنند که باعث افزایش راندمان موتور دیزل ژنراتور خواهد شد و مصرف سوخت را نیز کاهش می‌ دهد.

جمع‌ بندی

شناخت روش‌ های مختلف برای افزایش راندمان دستگاه‌ های متفاوت می‌ تواند به شما کمک کند تا طول عمر دستگاه‌ ها را افزایش دهید. همین می‌ تواند مانع از هزینه‌ های اضافه برای تعمیرات یا تعویض دستگاه باشد. در این مطلب، ما نکاتی را به شما معرفی کردیم که بتوانید راندمان دیزل ژنراتور ولوو یا هر مدل از موتور برق‌ ها را افزایش دهید.

در نتیجه، خیالتان راحت است که بالاترین عملکرد را از دستگاه شاهد خواهید بود. جهت خرید و تهیه این دستگاه‌ ها می‌ توانید به سایت آذر موتور مراجعه کنید که به صورت حرفه‌ ای در این زمینه فعالیت می‌ کند. هر سوالی که درباره دیزل ژنراتورها و نحوه عملکرد آن ها دارید با کارشناسان این مجموعه در میان بگذارید.

4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *