مقالات

معرفی انواع فیلتر دیزل ژنراتور

انواع فیلتر دیزل ژنراتور

فیلتر جزو مهم‌ ترین قطعاتی است که در دیزل ژنراتور یا موتور برق استفاده می‌ شود. در واقع آن را به عنوان لوازم اصلی معرفی می‌ کنند. فیلترها بر اساس قدرت و نوع موتور با یکدیگر متفاوت هستند. در نتیجه میزان سوخت یا بنزینی که در آن ها استفاده می‌ شود هم متفاوت خواهد بود. اما بحث اینجاست که ما باید انواع فیلتر دیزل ژنراتور را بشناسیم و بدانیم که برای هر نوع ژنراتوری باید به سراغ کدام یک برویم. با ما در این مطلب از آذر موتور همراه باشید تا انواع فیلتر دیزل ژنراتور را به شما معرفی کنیم.

انواع فیلتر دیزل ژنراتور

شناخت فیلترهای مختلف در دیزل ژنراتور ها باعث می‌ شود که شما بدانید هر کدام چه تفاوتی با یکدیگر دارند و برای خرید آن ها یا استفاده‌ شان باید چه نکاتی را در نظر گرفت. در این بخش به شرح انواع گوناگون فیلتر دیزل ژنراتور می پردازیم:

فیلتر آب

اولین نوعی که می‌ توانیم به شما معرفی کنیم، فیلتر آب ژنراتور است. از این فیلترها برای جدا کردن ذرات ناخالص استفاده می‌ کنند. این ذرات ناخالص در ماده خنک کننده وجود دارد. اگر جداسازی آن ها اتفاق نیفتد، در طولانی مدت به دستگاه آسیب وارد می‌ کند و خنک کنندگی موتور درست پیش نمی رود و می‌ تواند باعث سوختن موتور هم شود. پس وجود آن ها به شدت کمک کننده است. سایز ناخالصی‌ ها ممکن است خیلی کوچک باشد و نتواند از منافذ فیلتر عبور کند و وارد موتور دستگاه شود. به خاطر همین بسیار مهم است که بتوانید از آن ها درست استفاده کرده و به موقع تعویضشان کنید.

فیلتر گازوئیل

مورد دیگری که به عنوان انواع فیلتر ژنراتور باید به آن اشاره کرد، فیلتر گازوئیل است که به عنوان یک فیلتر صنعتی آن را می‌ شناسند. برای تصفیه گازوئیل روی موتورهای دیزلی از این فیلتر استفاده می‌ کنند. اشکال گوناگون آن ها با عنوان فیلتر خطی، فیلتر سطلی و فیلتر پیچی چرخشی وجود دارد. پرکاربردترین و رایج‌ ترین آن ها هم فیلتر پیچی است.

فیلتر هوا

فرقی ندارد که شما دیزل ژنراتور ولوو یا مدل دیگری داشته باشید، در هر صورت همه آن ها نیازمند یک سری فیلترها هستند که فیلتر هوا هم از این قاعده مستثنا نیست. این فیلتر همانطور که از نامش پیداست، باعث تصفیه کردن هوای آلوده می‌ شود و مصرف سوخت را کاهش می‌ دهد و به افزایش بازدهی دستگاه کمک می‌ کند. چند نوع از آن ها یعنی فیلتر هوای روغنی، پنبه‌ ای، اسفنجی و کاغذی در بازار وجود دارد.

انواع فیلتر دیزل ژنراتور

فیلتر روغن

برای اینکه گرما و استهلاک در این دستگاه‌ ها حین کار کمتر شود، داخل موتور روغن استفاده می‌ کنند اما حتماً باید فیلتر روغن هم استفاده شود تا بتواند روغن را به خوبی تمیز کند. وجود آن ها باعث می‌ شود که طول عمر دستگاه و روغن هم افزایش پیدا کند و به سلامت موتور به شدت کمک خواهد کرد. فیلتر روغن را معمولاً به شکل دو بخشی یا دو تکه می‌ سازند و بعد یک فنر هم استفاده می‌ کنند تا فشار زیادی به فیلتر وارد نشود.

فیلتر آبگیر

فیلتر آبگیر هم از دیگر انواع فیلترهای دیزل ژنراتور از جمله بادوین است که از فلز ساخته شده است. زمانی که بنزین یا سوخت از این فیلتر عبور می‌ کند، جداسازی آب داخل بنزین انجام می‌ شود. یعنی آب به صورت جداگانه تخلیه خواهد شد و از آنجایی که چگالی آب هم از گازوئیل بالاتر است، باعث می‌ شود که آب داخل گازوئیل ته نشین گردد.

پروسه خرید فیلترهای مختلف

برای اینکه بتوانید از دستگاه دیزل ژنراتور به درستی استفاده کنید و از طرفی طول عمر آن ها را افزایش دهید، باید بدانید که به موقع اقدام به تعویض فیلترها نمایید. هر کدام از فیلترهایی که نام برده شد، اگر از انواع با کیفیت خریداری شده باشند، می‌ توانند به کیفیت کار موتور برق هم کمک کنند. برای خرید هر کدام از آن ها کافی است که به سایت آذر موتور مراجعه کنید و خریدتان را با قیمت استاندارد و با کیفیت بالا به انجام برسانید.

جمع‌ بندی

بدون شک شناخت انواع فیلتر دیزل ژنراتور به شما کمک می‌‌ کند که بدانید هر کدام چه تفاوتی با دیگری دارند. شناخت همه آن ها عاملی برای کمک بیشتر به بهبود عملکرد دیزل ژنراتور و همچنین تعویض به موقع فیلترها می باشد.

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *