مقالات

نحوه اتصال موتور برق به برق ساختمان

نحوه اتصال موتور برق به برق ساختمان

زمانی که شما نیاز به استفاده از موتور برق دارید، یک سری اطلاعات و آگاهی‌ هایی نیاز است تا بتوانید کارتان را با ایمنی و امنیت کامل به انجام برسانید. سوالی که خیلی از شما می‌ پرسید، راجع به نحوه اتصال موتور برق به برق ساختمان است که اگر نکات مهم را رعایت نکنید، ممکن است به خودتان و دستگاه  آسیب بزنید یا اینکه نتوانید عملکرد حداکثری را از دیزل ژنراتور شاهد باشید. در این مقاله می‌ خواهیم راجع به نحوه اتصال به طور کامل برایتان صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا روش‌ های مختلف این کار را برایتان توضیح دهیم.

بررسی نحوه اتصال موتور برق به برق ساختمان

نحوه اتصال موتور برق‌ به برق ساختمان دو روش متفاوت دارد که شما می‌ توانید با توجه به شرایطی که دارید؛ هر کدام از آن ها را استفاده نمایید.

اتصال مستقیم

اولین نوع و روشی که معرفی می‌ شود، اتصال به حالت مستقیم است. در واقع شما بدون اینکه واسطه یا هیچ وسیله اضافه‌ تری را استفاده کنید؛ به سراغ اتصال مستقیم می‌ روید. خود شما هم می‌ توانید این کار را انجام دهید. البته در بعضی از موارد ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد و مجبور شوید به سراغ روش غیر مستقیم بروید.

مثلاً ممکن است اتصال مستقیم باعث داغ شدن کابل برق، افزایش مصرف برق یا در بعضی از موارد خطرناک باعث حریق و آتش سوزی شود. به خاطر همین است که ما توصیه می‌ کنیم از قبل از یک متخصص کمک بگیرید و شرایط را بررسی کنید و مطمئن شوید که نوسانات برقی به لوازم شما آسیب وارد نمی‌ کنند و بعد روش اتصال مستقیم را انتخاب کنید.

اتصال غیر مستقیم

مورد دیگری که برای اتصال دیزل ژنراتور بادوین یا هر دیزل دیگری به برق ساختمان می‌توانید انجام دهید‌، روش غیر مستقیم است. در چنین حالتی شما باید به سراغ استفاده از تابلویی بروید که به آن تابلو چنچ اور گفته می‌ شود. وجود این تابلوها که آن ها را در کنار تابلو برق اصلی قرار می‌ دهند، باعث می‌ شود شما بتوانید لوازم برقی را به برق متصل کنید. زمانی که قطعی برق اتفاق بیفتد، این تابلو عملکرد خود را آغاز می‌ کند.

یعنی جریان برق دیزل را وارد شبکه برق ساختمان می‌ کند و شما با مشکلات قطعی برق مواجه نخواهید شد. زمانی هم که جریان برق اصلی دوباره وصل شود، از همین تابلو استفاده می‌ کنند تا جریان برق وارد ساختمان گردد.

نحوه اتصال موتور برق به برق ساختمان

رعایت اصول ایمنی برای اتصال موتور برق به برق ساختمان

وقتی که تصمیم می‌ گیرید دیزل ژنراتور ولوو یا هر مدل دیگری را به برق ساختمان وصل کنید، باید بعضی نکات ایمنی را در نظر بگیرید. اگر به این نکات توجه نکنید، ممکن است آسیب‌ های خطرناکی به وجود بیاید.

اولین موردی که باید در نظر بگیرید، این است که دستگاه را در فاصله ایمن قرار دهید.‌ طبق استانداردی که در کل جهان وجود دارد، دستگاه باید در فاصله سه متری قرار بگیرد. نحوه قرارگیری آن هم باید به گونه‌ ای باشد که از وجود هر گونه برف و باران و نور آفتاب کاملاً در امنیت کامل به سر ببرد. اگر شما بتوانید این نکات را رعایت کنید، مشکلاتی مانند آتش سوزی یا گازگرفتگی به خاطر مونوکسید کربن اتفاق نمی‌افتد.

مورد دیگری هم که باید به آن توجه کنید، این است که قبل از استفاده، شروع به آماده سازی دستگاه کنید. اگر قرار است شما از روش مستقیم استفاده کنید، حتماً قبل از شروع کار باید تمرکز کنید و صبر کنید تا دستگاه چند دقیقه کار کند و به حالت گرم و نرمال خودش برسد و بعد عملیات را شروع کنید. نکته مهم دیگر هم این است زمانی که لوازم برقی به برق متصل هستند، هرگز اقدام به روشن کردن دستگاه نکنید. بعد از اینکه کار به اتمام می‌ رسد، وسایل را جدا کنید و بعد اقدام به خاموش کردن موتور برق کنید.

نتیجه گیری

رعایت نکات مهم حین اتصال موتور برق به برق ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد. انجام این کار باعث می‌‌شود که شما بتوانید کار خود را در امنیت و ایمنی کامل به انجام برسانید که ما راجع به روش‌ های انجام این کار و نکات مهم برایتان توضیح دادیم. برای خرید با کیفیت ترین دیزل‌ ها کافی است که به سایت آذر موتور مراجعه کنید که بیش از دو دهه در این عرصه فعالیت می‌ کند.

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *